Tesla, Çin’deki ilk V4 Supercharger istasyonlarını hizmete açarak ülkedeki ultra hızlı şarj altyapısını genişletmeye başladı. Şirketin resmi Weibo hesabı üzerinden yapılan duyuruya göre, yeni nesil V4 şarj cihazları artık Şanghay, Zhejiang, Gansu ve Chongqing şehirlerinde aktif olarak kullanıma sunuldu. V4 cihazlar, Tesla modelleri dışında farklı markalara ait elektrikli araçları da şarj edebiliyor.
Tesla, Çin’de V4 Supercharger dönemini başlatıyor
Bugüne kadar Çin ana karasında 2.100’ü aşkın Supercharger istasyonu ve 11.600’ün üzerinde bireysel şarj noktası kuran Tesla, yeni V4 nesliyle birlikte hem kapsama alanını hem de teknik kapasitesini genişletiyor.

Ekim 2023’te ABD’de tanıtılan V4 Supercharger sistemleri, 500 kW’a kadar şarj gücüne ulaşabiliyor. Bu özellik, Tesla’nın bugüne kadarki en hızlı ve en yüksek güçlü şarj altyapısı olarak öne çıkıyor.
Ancak Çin’deki elektrikli araç pazarı yalnızca genişliğiyle değil, teknolojik rekabetin seviyesiyle de dikkat çekiyor. Tesla’nın sunduğu V4 sistemlerine karşılık yerli üreticiler, çok daha yüksek kapasiteli çözümler üzerinde çalışıyor.
BYD, Mart ayında tanıttığı yeni nesil şarj istasyonunun 5 dakikada 400 kilometrelik menzil ekleyebildiğini duyurdu. Bu oran, saniyede 2 kilometre şarj anlamına geliyor ve halihazırda Tesla’nın V4 seviyesini iki katına yakın bir noktaya taşıyor.
BYD’nin hedefi, bu yeni nesil şarj altyapısını ülke çapında 4.000 istasyonla yaygınlaştırmak. Şirket, Haziran ayında bu amaçla farklı firmalarla ortaklık anlaşmaları da imzaladı. Şu an için bu hedefe ilişkin net bir takvim verilmiş değil.
Öte yandan Zeekr ve Huawei de kendi geliştirdikleri sistemlerle 1 MW seviyesini aşan ultra hızlı şarj altyapıları üzerinde çalışıyor. Bu sistemlerin Çin pazarında kısa sürede yayılması bekleniyor.
Tesla’nın küresel çapta Supercharger sayısı 70.000’i aşmış durumda. Çin’de başlayan V4 dönemi, şirketin pazardaki teknolojik iddiasını artırsa da mevcut tablo, Tesla’nın bölgedeki rekabet gücünü sürdürebilmesi için daha yüksek şarj kapasitelerine geçiş yapmasını zorunlu hale getiriyor.
Yerli markaların şarj süreleri ve güç kapasiteleri konusundaki agresif adımları, Tesla’nın Çin pazarındaki liderliğini sürdürmesini daha da karmaşık hale getiriyor.